Založ si blog

Byť Matovičom a Lipšicom je dnes ťažké


Dvojka Matovič – Lipšic je snáď najznámejšou moralistickou úderkou na Slovensku. Ich vyjadrenia sú doslova ovládnuté čistotou tela a ducha. Keď si však toto duo „Pat a Mat“ rozmeníme na drobné, ich morálna úroveň klesá takmer na minimum.

Vždy som premýšľal nad tým, že kde sa v týchto dvoch berie tá agresivita a zároveň suverenita v prejave. Vzhľadom na štýl, ktorým bojujú na politickom bojovom poli, by som ešte voľakedy dal ruku do ohňa, že oni nikdy nespáchajú nič, za čo by sa museli ospravedlňovať, alebo kajať. Dnešná realita je však v skutku iná – Matovič si opakovane nepostrážil svoju živnosť, ktorá sa mu 3 roky od jej zastavenia automaticky aktivovala, Lipšic zas zrazil chodca, ktorý vďaka následkom nehody prišiel o život.

Obe tieto pochybenia sú za určitých okolností vysvetliteľné a predpokladám, že v prípade dodržania všetkých právnych postupov a noriem by sa ani jeden z nich nemal objaviť za mrežami – Matovičovi neverím ani slovo… ale ak Lipšic hovorí pravdu o nehode, tak to objektívne nie je na basu. Tu sa nám však bije morálka so spravodlivosťou. Dnes sa skôr pýtam, či majú títo páni morálne právo naďalej pokračovať v politike.

Matovič toto morálne právo v mojich očiach stratil už dávno. V roku 2013 sa samozrejme dalo pochopiť, keď si zabudol zastaviť svoje živnostenské aktivity, lebo každému z nás sa už určite stalo, že sme na niečo jednoducho zabudli. Medzitým však nastali minimálne 2 sporné momenty. Jeden pred voľbami, kedy existovali podozrenia z prania špinavých peňazí, do ktorého mal byť zapojený Matovič a som presvedčený, že svoju nevinu nedokázal. Druhý moment nastal teraz, kedy Matovič druhýkrát pochybil, živnosť má aktívnu a opäť tým porušil ústavný zákon. Za opätovné porušenie ústavného zákona o ochrane verejného záujmu by mal byť potrestaný odňatím poslaneckého mandátu. Či sa takéhoto kroku dožijeme, je však otázne. Matovič by mal aj tak odstúpiť sám, ak má česť.

Lipšic je o niečo ťažší prípad. Nechcem ho odsudzovať – na to máme predsa príslušné orgány. Som presvedčený, že toho pána nezrazil naschvál a že do väzenia nepatrí. Podľa jeho vlastnej logiky by sa pri tom paradoxne za mreže asi najradšej zavrel sám. Pred viac ako 10 rokmi sa totižto ako minister spravodlivosti dušoval, že Štefan Skrúcaný (stala sa mu podobná nehoda) patrí za mreže. Ak za ne patril Skrúcaný, patrí aj Lipšic – to sú ale jeho myšlienky, nie moje. Možno by mal na nejaký čas nechať politiku politikou, venovať sa samému sebe, rodine a podobne.

Títo dvaja by mali byť ponaučením pre každého politika, ktorý by chcel svoj marketing stavať na takej agresivite, ako oni. Nikdy totižto nevieme, kedy nastane chyba z nepozornosti, alebo kedy nám naše zvedavé médiá zistia niečo, čo by sme len veľmi neradi videli v očiach verejnosti.

Všetci vinní, okrem Kisku

02.10.2017

Prezident Andrej Kiska si v poslednej dobe poriadne zavaril. Najprv sa jednalo len o menší daňový škandál, pri čom suma, ktorú prezident dlžil štátu a teda všetkým jeho občanom, bola len viac »

Fico od 1. mája boduje

12.05.2017

V našej spoločnosti sú nám niekedy podsúvané myšlienky, ktoré väčšina spoločnosti neuznáva, no aj napriek tomu sú z nejakého dôvodu označené za prevládajúce. V poslednej dobe medzi viac »

Miešanie tém na protikorupčnom pochode

27.04.2017

Protikorupčný pochod som pochopil ako monotématický pochod študentov stredných škôl a sympatizantov myšlienok, ktoré sa snažili pochodom vyjadriť. To, že bol pochod pravdepodobne politicky viac »

autá

Autá bez šoféra dostali v New Yorku zelenú

20.10.2017 16:00

Zdá sa, že skutočným "nepriateľom" šoférov z povolania nebude Uber a podobné firmy. Z trhu ich môžu vytlačiť autá, ktoré žiadneho šoféra nepotrebujú.

Tomáš Drucker

Úpravou ordinačných hodín sa má podľa Druckera posilniť primárna sféra

20.10.2017 15:43

Rozšírenie ordinačných hodín sa nestretlo s pochopením u lekárov. Svoju nespokojnosť vyjadrili viacerí aj na sneme Slovenskej lekárskej komory.

Historické jadro mesta Bardejov je zapísané do zoznamu UNESCO.

Bardejov chce získať investíciu za 55 miliónov eur

20.10.2017 15:06

Bardejov sa uchádza o 55 miliónovú investíciu nemeckej spoločnosti Kamax, ktorá by priniesla vznik vysokokvalifikovaných miest.

Kamión

ČESMAD žiada samostatnú európsku smernicu pre cestnú dopravu

20.10.2017 15:01

Návrh smernice o vysielaní pracovníkov podľa ČESMAD-u skomplikuje medzinárodnú cestnú dopravu a spôsobí problémy slovenským dopravcom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 112755x
Priemerná čítanosť článkov: 3759x

Autor blogu

Kategórie